Music Is My life

Idag är det en helt vanlig tisdag o jag laddar inför imorrn då älskling och jag ska in till Stockholm för shopping och lite kvalitetstid med The Huvudcity ^^ Det blir ju inte så mkt sånt när man bor i lilla Motala liksom, så vi passar på innan vi drar till Mallis.

Just nu kollar jag på extra-materialet till The Phantom of The Opera som vi har på DVD. Sjukt häftigt, otroliga scenbyggen, fantastisk musik och allt annat underbart om är musikaler (<3) Jepp, jag är hutlöst galen i musikaler, so far har jag varit på Grease 2 ggr, Mamma Mia 3 ggr, Cats 1 gg och The Sound of Music 1 gg. 7 alltså.
Hursomhelst, när de visade hur de spelat in alla musik så blev jag gråtfärdig, i pratar om en symfoniorkester på 120 pers samt en speciell rytmsektion och en kör på 90 pers. Jag blev jättenostalgisk och saknade musikskolan som aldrig förr. Pratade med Eva för ett tag sen o det var Vårsprak tidigare i veckan (Kajsa fick ett av stipenidera!! Grattis! :D). Hon hade tyckt det var jättekonstigt utan oss där och jag saknar Saxess jättemkt. De Golden Days, 06-08 där när vi va som bäst och som närmast var den underbaratse tiden ever. Fy fan vad kul vi hade det alltså. När jag spenderade som mest tid på musikskolan var jag där 5 h i veckan typ. Saxess, egen lektion, Ronja o Erik var med i symfonorkestern ett tag, det va blåsorkestern, Afro-projektet, julskiveinspelningar o massa annat kul. Jag saknar det jättemkt. Även om det finns studentorkestrar i Örebro säkert så kommer de inte va den sammanhållningen, inte samma människor, jag hade fler kompisar på musikskolan än jag hade i skolan.

Usch nu blir jag sentimental här, men jag är en sentimental och känslosam person som min kära pojkvän brukar säga. Och jag kan ju inte annat än hålla med, har sjukt lätt för att börja gråta, o då menar jag inte ledsen gråt, jag menar de bästa konserterna med blåsorkestern där vi spelat mäktiga muskalstycken o jag som först-alt oftast har melodin så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när man ställer sig upp och tar emot publikens applåder senare på stora scenen, helt känslomässigt förstörd. :P

Nu ska jag upp till älskling o se på semi-finalen på ESC, låtarna lär va så dåliga att jag troligen kommer vakna upp ur min lilla sentimentala musik-koma, vi får väl se. ^^


Puss!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Du borde komma på vår musikalkonsert :P

Helt underbar musik, speciellt när man själv är med o spelar :)

2010-05-30 @ 22:15:49
URL: http://ronjae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0