Tillbaka!

Hej igen nu är jag tillbaka efter en låååång bloggfri tid, har inte haft tid eller lust att blogga men nu känner jag att det är läge att börja igen när jag äntligen har lite stabilitet igen.

Livet i Örebro är jättehärligt, jag har nära till skolan, min klass och de andra "Serumarna" (Sektionsmedlemmarna) är jättebra och nu börjar de "rätta" kursen sätta igång, de första två "Omvårdnadsteorier och introduktion till sjuksköterskeyrket" och "Vetenskapsteori med förbättringskunskap" var inte så vidare intressanta och väääldigt sega men i måndags började vi med den första medicinkursen: "Fysiologi med Anatomi" och den är jätteintressant, vi har läst om cellen och jobbat med grunderna inom bakterier och virus, desttuom har vi börjat med laborationer så nu börjar det praktiska.
Det är svårt at fatta att det här är sista kursen för den här terminen, iof så är den på 15 poäng så egentligen har "bara" halva terminen gått, men det är ändå coolt att tänka på att när den här kursen är över så är jag T2. Dessutom har jag gått med i fadder-gruppen så nu har man fått stifta lite bekantskap med äldre studenter och faddrarna + generalerna från TekNat - Teknik och natursektionen som är vår typ "syster-sektion", plus att man kan ju inte missa chansen att få vara med och nolla de allra första läkarstudenterna som börjar nästa termin.Liksom, jag var informatiör för OP på gymnasiet så då känns de naturligt at vara fadder nu istället. :D


I förrgår kom årets första snö och det är nu hur vackert som helst ute. För tillfället sammanfattar jag lite av de vi gått igenom so far men efter de ska jag ta en promenad upp till Brickebacken och hämta ut en ny kursbok som jag beställde för veckan: "Mikrobiologi för sjuksköterskor". Kanske inte väldens roligaste, men ganka intressant.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0